Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на инжектори алфа ромео 156 2.0ТС

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Едва ли имало човек досега да пробва тая загуба на време и пари, за да ти каже със сигурност.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
      Е ти не си погледнал линка.

      Шайбата освен олекотена е и с намален диаметър. Трябва и малко по-къс ремък за нея.

      И за баланс валовете също мисля, че не си прав. Ако измислиш как да въртиш 5 килограма желязо с 14 000 оборота в минута, без консумация на енергия, ще ти дадат нобелова награда.

      Има много динографики в нета и по тая тема. Точно за туинспарк не съм намирал, но за разни хонди, фордове и мицубишита има много. В зависимост от модела, съм виждал резултати между 3 и 16 коня "печалба" при откачане на балансиращите валове.
      Koйто се интересува, пише в гугъл "balance shaft delete power gains dyno" и чете теми или отваря google images за да гледа графики.
      Дали ще въртиш 5 или 50 кг, с 10 К оборота, от значение е само триенето в лагерите в установен режим.

      Иначе - както казах по-горе, подобрява се динамиката на мотора. Това ще рече, че колкото му е по-малък инерционния момент, толкова по-бързо той ще мине от оборотите A на оборотите В. Но когато достигне оборотите B и извършва работа в установен режим, олекотяването или намаляването на диаметрите на шайбите няма никакво значение.

      Изобщо прави разлика, между инерционен момент и въртящ момент.

      Същият ефект като от олекотяването на шайби и валове, ще постигнеш, ако намалиш масата на колата. Примерно - да караш с по-малко гориво в резервоара или да изхвърлиш резервното колело.

      Това се учи в часовете по физика в средния курс.

      Ако някой докаже обратното с дино графики, ще си заслужи нобелова награда. Вервай ми
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 19:57.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        олекотяването или намаляването на диаметрите на шайбите няма никакво значение...
        Kaто намалиш диаметъра на шайбата на КВ, променяш предавателното число с което се върти хидравличната помпа, компресора на климатика и алтернатора. Започват да се въртят по-лесно и по-бавно.
        156 2.0TS

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
          Kaто намалиш диаметъра на шайбата на КВ, променяш предавателното число с което се върти хидравличната помпа, компресора на климатика и алтернатора. Започват да се въртят по-лесно и по-бавно.
          Излиза че производителят не си е сметнал предавателните числа. Замислял ли си се, че като намалиш диаметъра на шайбата на КВ, хидравликата ти и климатикът ти ще имат доста по-ниска производителност при ниски обороти. Ами вместо да намаляваш диаметъра, просто изключвай компресора.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Сметнал ги е производителя, но пак има някакви толеранси, които могат да се оберат.

            А и при ремап се вдига празния ход на 950-1000 оборота, което донякъде компенсира за намаления диаметър.

            Ферариста едно време си беше направил такава шайба за него и беше много доволен. После започна да прави и за други хора от форума и никой не съм чул да се оплаква.
            156 2.0TS

            Comment


            • #21
              И аз знам за много колеги, които не се оплакват от стоковите си мотори.

              Има обаче неща, които категорично подкрепям с оглед на конкретни конструктивни слабости. Едно такова нещо е премахването на онези прословути вихрови клапи.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                За вихровите клапи си прав (при дизелите). Обаче има доста хора, които не са запознати каква е тяхната функция и ги премахват, без да затапят ЕГР-а и после се оплакват от повишен разход и влошена динамика. Трябва да се знае, че вихровите клапи и ЕГР-а вървят в комплект и трябва или и двете да работят или и двете да се премахнат/изключат.

                Но да се върнем към твинспарка. Според мен изпълнението на балансиращите валове с ремък не е особено оптимално и надеждно. Но така им е било най-лесно, да ги "присадят" към вече готовия блок от 1.8.
                Ако ги бяха направили с верижна или зъбна предавка вътре в картера, нямаше да има нужда от обслужване или опасност от късане на ремъка. При ауди е така.
                156 2.0TS

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                  За вихровите клапи си прав (при дизелите). Обаче има доста хора, които не са запознати каква е тяхната функция и ги премахват, без да затапят ЕГР-а и после се оплакват от повишен разход и влошена динамика. Трябва да се знае, че вихровите клапи и ЕГР-а вървят в комплект и трябва или и двете да работят или и двете да се премахнат/изключат.
                  Я обясни каква е връзката, че нещо ми се губи. Е, и двете са за намаляване на емисиите, ама едното без другото .....

                  Comment


                  • #24
                    EGR - exhaust gas recirculation - връща изгорели газове обратно в мотора.

                    ВИХРОВИ клапи - завихрят въздушния поток, за да се смесят чистия въздух и изгорелите газове пуснати от ЕГР-а.

                    Най-доброто решение е 3в1. Премахване на вихровите клапи, затапване на ЕГР-а и ремап. Така не се губи нито динамика нито икономия, а точно обратното.

                    Хубаво е и дпф-а да се махне, но е хубаво само за мотора. За белите дробове не е хубаво.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                      За вихровите клапи си прав (при дизелите). Обаче има доста хора, които не са запознати каква е тяхната функция и ги премахват, без да затапят ЕГР-а и после се оплакват от повишен разход и влошена динамика. Трябва да се знае, че вихровите клапи и ЕГР-а вървят в комплект и трябва или и двете да работят или и двете да се премахнат/изключат.

                      Но да се върнем към твинспарка. Според мен изпълнението на балансиращите валове с ремък не е особено оптимално и надеждно. Но така им е било най-лесно, да ги "присадят" към вече готовия блок от 1.8.
                      Ако ги бяха направили с верижна или зъбна предавка вътре в картера, нямаше да има нужда от обслужване или опасност от късане на ремъка. При ауди е така.
                      Верижната предавка също си е консуматив. Зъбната не е много удачна, защото не става само с 1 водещо и 2 водени зъбчатки (баланс валовете трябва да се въртят в противоположни посоки). Поради това зъбният ремък си е едно доста добро решение. А това, че някого го мързи да го обслужва и после му бере гайлето, си е негов проблем.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                        Както ще работи със старите дюзи, така ще работи и с новите. Нищо няма да спечелиш.

                        Бях пуснал и аз тема преди няколко години да ми обяснят как се засилва твинспарка че имах мерак.

                        Общо взето, за малко пари нещата които можеш да направиш са:

                        Откачане на балансиращите валове 4-5 коня - безплатно
                        Махане на катализатора - 4-5 коня - безплатно
                        Олекотена шайба на коляновия вал - 6-8 коня - 80-100 лева
                        Ремап - 8-12 коня - 200-300-400лв
                        V6 intake mod (пиши в гугъла) - 10 лева, 1-2 коня и малко по-хубав звук.

                        Отделно е хубаво да имаш нов дебитомер(150лв), нова ламбда сонда(100лв), нов въздушен филър(10лв), и хубави нови свещи (иридиеви или платинени ~140лв) с изправни кабели и бобини .
                        И дa сипваш хубав бензин - 98 или 100 октана.

                        Като ги направиш тея неща може и да имаш вече едни реални 160-170 коня и да подаваш биноклите на повечето чипнати дизели. По възможност по-старички и 4 цилиндрови.

                        Като си готов с тва дето ти изброих по-горе, следващата стъпка са спортни разпределителни валове (над 1000 лева) , правен изпускателен колектор, олекотен маховик, 4 отделни дросела и т.н...

                        И е много важно преди да почнеш каквото и да е, мотора ти да е зацепен правилно, вариатора да е изправен и клапата в смукателния колектор да работи.
                        Така значи вземаме един заглъхнал спарк 155 коня, изхвърляме катализатора, баланс валовете, слагаме му недемпферна шайба, и получаваме 173 коня на Дино?
                        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                        Comment


                        • #27
                          Спарка няма демпферна шайба.

                          И никой не е казал че почваш от 155 коня
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                            Спарка няма демпферна шайба.

                            И никой не е казал че почваш от 155 коня
                            Има, ма в нета не пише
                            Fiat Punto 1.4GT 1996
                            Hyundai Tucson 2.0 2007
                            Renault Clio 1.5 2019

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              Спарка няма демпферна шайба.

                              И никой не е казал че почваш от 155 коня
                              Има има, и освен демпферна шайба, и скъсани биели, пробили картера има.
                              1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                              Comment


                              • #30
                                Аз колата съм си я разглабял. Нищо демпферно не видях в шайбата.

                                Обикновена желязна шайба за пистов ремък.

                                Ако говорите за някой друг модел, може и да има, аз говоря за 156 2.0тс.
                                156 2.0TS

                                Comment

                                Working...
                                X