Едва ли имало човек досега да пробва тая загуба на време и пари, за да ти каже със сигурност.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Смяна на инжектори алфа ромео 156 2.0ТС
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеЕ ти не си погледнал линка.
Шайбата освен олекотена е и с намален диаметър. Трябва и малко по-къс ремък за нея.
И за баланс валовете също мисля, че не си прав. Ако измислиш как да въртиш 5 килограма желязо с 14 000 оборота в минута, без консумация на енергия, ще ти дадат нобелова награда.
Има много динографики в нета и по тая тема. Точно за туинспарк не съм намирал, но за разни хонди, фордове и мицубишита има много. В зависимост от модела, съм виждал резултати между 3 и 16 коня "печалба" при откачане на балансиращите валове.
Koйто се интересува, пише в гугъл "balance shaft delete power gains dyno" и чете теми или отваря google images за да гледа графики.
Иначе - както казах по-горе, подобрява се динамиката на мотора. Това ще рече, че колкото му е по-малък инерционния момент, толкова по-бързо той ще мине от оборотите A на оборотите В. Но когато достигне оборотите B и извършва работа в установен режим, олекотяването или намаляването на диаметрите на шайбите няма никакво значение.
Изобщо прави разлика, между инерционен момент и въртящ момент.
Същият ефект като от олекотяването на шайби и валове, ще постигнеш, ако намалиш масата на колата. Примерно - да караш с по-малко гориво в резервоара или да изхвърлиш резервното колело.
Това се учи в часовете по физика в средния курс.
Ако някой докаже обратното с дино графики, ще си заслужи нобелова награда. Вервай миLast edited by ecotronic; d.m.y г., 19:57.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеолекотяването или намаляването на диаметрите на шайбите няма никакво значение...
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеKaто намалиш диаметъра на шайбата на КВ, променяш предавателното число с което се върти хидравличната помпа, компресора на климатика и алтернатора. Започват да се въртят по-лесно и по-бавно.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Сметнал ги е производителя, но пак има някакви толеранси, които могат да се оберат.
А и при ремап се вдига празния ход на 950-1000 оборота, което донякъде компенсира за намаления диаметър.
Ферариста едно време си беше направил такава шайба за него и беше много доволен. После започна да прави и за други хора от форума и никой не съм чул да се оплаква.
Comment
-
И аз знам за много колеги, които не се оплакват от стоковите си мотори.
Има обаче неща, които категорично подкрепям с оглед на конкретни конструктивни слабости. Едно такова нещо е премахването на онези прословути вихрови клапи.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
За вихровите клапи си прав (при дизелите). Обаче има доста хора, които не са запознати каква е тяхната функция и ги премахват, без да затапят ЕГР-а и после се оплакват от повишен разход и влошена динамика. Трябва да се знае, че вихровите клапи и ЕГР-а вървят в комплект и трябва или и двете да работят или и двете да се премахнат/изключат.
Но да се върнем към твинспарка. Според мен изпълнението на балансиращите валове с ремък не е особено оптимално и надеждно. Но така им е било най-лесно, да ги "присадят" към вече готовия блок от 1.8.
Ако ги бяха направили с верижна или зъбна предавка вътре в картера, нямаше да има нужда от обслужване или опасност от късане на ремъка. При ауди е така.
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеЗа вихровите клапи си прав (при дизелите). Обаче има доста хора, които не са запознати каква е тяхната функция и ги премахват, без да затапят ЕГР-а и после се оплакват от повишен разход и влошена динамика. Трябва да се знае, че вихровите клапи и ЕГР-а вървят в комплект и трябва или и двете да работят или и двете да се премахнат/изключат.
Comment
-
EGR - exhaust gas recirculation - връща изгорели газове обратно в мотора.
ВИХРОВИ клапи - завихрят въздушния поток, за да се смесят чистия въздух и изгорелите газове пуснати от ЕГР-а.
Най-доброто решение е 3в1. Премахване на вихровите клапи, затапване на ЕГР-а и ремап. Така не се губи нито динамика нито икономия, а точно обратното.
Хубаво е и дпф-а да се махне, но е хубаво само за мотора. За белите дробове не е хубаво.
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеЗа вихровите клапи си прав (при дизелите). Обаче има доста хора, които не са запознати каква е тяхната функция и ги премахват, без да затапят ЕГР-а и после се оплакват от повишен разход и влошена динамика. Трябва да се знае, че вихровите клапи и ЕГР-а вървят в комплект и трябва или и двете да работят или и двете да се премахнат/изключат.
Но да се върнем към твинспарка. Според мен изпълнението на балансиращите валове с ремък не е особено оптимално и надеждно. Но така им е било най-лесно, да ги "присадят" към вече готовия блок от 1.8.
Ако ги бяха направили с верижна или зъбна предавка вътре в картера, нямаше да има нужда от обслужване или опасност от късане на ремъка. При ауди е така.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеКакто ще работи със старите дюзи, така ще работи и с новите. Нищо няма да спечелиш.
Бях пуснал и аз тема преди няколко години да ми обяснят как се засилва твинспарка че имах мерак.
Общо взето, за малко пари нещата които можеш да направиш са:
Откачане на балансиращите валове 4-5 коня - безплатно
Махане на катализатора - 4-5 коня - безплатно
Олекотена шайба на коляновия вал - 6-8 коня - 80-100 лева
Ремап - 8-12 коня - 200-300-400лв
V6 intake mod (пиши в гугъла) - 10 лева, 1-2 коня и малко по-хубав звук.
Отделно е хубаво да имаш нов дебитомер(150лв), нова ламбда сонда(100лв), нов въздушен филър(10лв), и хубави нови свещи (иридиеви или платинени ~140лв) с изправни кабели и бобини .
И дa сипваш хубав бензин - 98 или 100 октана.
Като ги направиш тея неща може и да имаш вече едни реални 160-170 коня и да подаваш биноклите на повечето чипнати дизели. По възможност по-старички и 4 цилиндрови.
Като си готов с тва дето ти изброих по-горе, следващата стъпка са спортни разпределителни валове (над 1000 лева) , правен изпускателен колектор, олекотен маховик, 4 отделни дросела и т.н...
И е много важно преди да почнеш каквото и да е, мотора ти да е зацепен правилно, вариатора да е изправен и клапата в смукателния колектор да работи.
1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеСпарка няма демпферна шайба.
И никой не е казал че почваш от 155 коняFiat Punto 1.4GT 1996
Hyundai Tucson 2.0 2007
Renault Clio 1.5 2019
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеСпарка няма демпферна шайба.
И никой не е казал че почваш от 155 коня
1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon
Comment
Comment